Jayli Wolf wspiera Ocalonych z Polski/ Jayli Wolf supports Survivors from Poland

Jayli Wolf, kanadyjska aktorka i piosenkarka przerwała milczenie i opowiedziała o swojej traumie związanej z molestowaniem. Dziś wspiera polskich Ocalonych! / Jayli Wolf, Canadian singer and actress shared her story of abuse on her Facebook Page — thank you for breaking the silence! Today, Jayli supports our Polish Survivors!

ocaleni.polska@gmail.com

Please scroll down for English

1074007_10153015138610635_867502539_o

Jayli napisała na swoim profilu na Facebooku:

Wreszcie odnalazłam swój głos. Moje dzieciństwo to długie lata molestowania seksualnego. Nie mogę powiedzieć, że istnieje jedna skuteczna metoda, która pozwoli zagoić się ranom.  Jednak dla mnie pierwszym krokiem ku odnalezieniu wewnętrznego spokoju było podzielenie się prawdą — wydobycie jej na światło dzienne.

Oczywiście, nie jest to łatwe. Gdy pierwszy raz opowiedziałam swoją historię, nie czułam ulgi. Ale teraz czuję się dużo lepiej mówiąc o tym, co mnie spotkało. Musimy poruszać temat molestowania seksualnego i uświadamiać społeczeństwo. Musimy znaleźć sposób, aby mu zapobiegać, nauczyć się o nim mówić z dziećmi, pomagać ofiarom i zadbać o odpowiednie postępowanie, gdy niestety już dojdzie do tragedii.

Pamiętam, gdy w wieku 19 lat poszłam do lekarza z powodu depresji. Myślałam, że może on wskaże mi powód mojego przygnębienia i nienawiści wobec samej siebie. Opowiadając pani doktor o  tym jak się czułam, doznałam olśnienia – wspomniałam, że jako dziecko byłam molestowana seksualnie.

Była ona jedną z pierwszych osób, którym to wyznałam. Domyślam się, że mógł być to dla niej drażliwy temat. Otworzyłam się, wyrzuciłam z siebie prawdę, a w odpowiedzi usłyszałam tylko zimne i niespodziewane „Mogę pani coś przepisać, ale pani życie nigdy nie wróci do normy.” 

Po tym komentarzu, zaczęłam dużo pić — mieszałam alkohol z przepisanymi lekami, lekami na bezsenność i innymi tabletkami. Zażywałam wszystko, co mogłoby mnie znieczulić i dodać odwagi by odebrać sobie życie. Poczucie beznadziei zupełnie pozbawiło mnie energii.  

Wreszcie udało mi się wrócić do trzeźwości. Wciąż trzymam wiersze, które o tym napisałam. Ciężko jest mi nazywać rzeczy. Przepełniał mnie smutek na samą myśl, że nigdy nie wrócę do normalności. Tak naprawdę, wciąż nie wiem czym ona jest. Ani czym była…czy to złe, że nigdy jej nie doświadczyłam? 

Po kilku tygodniach znów opowiedziałam moją historię, tym razem najbliższym — mojej kochającej rodzinie. Zostałam wysłuchana i przytulona. Spłynął po mnie obfity strumień miłości. Zaprowadzono mnie do terapeutów i cudownych ludzi, którzy są teraz dla mnie największymi mentorami. Wyruszyłam w trudną, ale też niezwykłą podróż ku zdrowieniu.

To błąd postrzegać ‚normalność’ jako brak nawracających wspomnień, narastającego poczucia smutku, poczucia, że już nigdy nie pokocham samej siebie, braku siły by wstać z łóżka…To błąd.

Mimo, że nie raz sięgnęłam dna, wciąż tutaj jestem. I każdy kolejny wschód słońca jest dla mnie cudem. Jak wyglądają moje dni? Przez większość czasu czuję się normalnie…czasami wręcz jestem naprawdę szczęśliwa! 

Do wszystkich, którzy cierpią na depresję: słyszę Was i jestem z Wami. Być może smutek ciągnie Was w dół, ale uwierzcie, macie w sobie siłę. Macie jej tyle co nikt inny.

Jestem wdzięczna za mój każdy upadek: najpierw musimy doświadczyć ciemności, żeby umieć docenić światło. Z czymkolwiek się zmagasz, mam nadzieję, że odnajdziesz odwagę by o tym mówić. Mam nadzieję, że Twoje najgłębsze rany zobaczą światło dzienne. Droga ku zdrowieniu jest kręta, ale warto ją wybrać.

Może cierpisz bardziej niż ja… może nie jestem w stanie pojąć jak bardzo Cię boli to, przez co musiałeś przejść…ale spróbuję. Tak samo zrobią inni, jeśli odważysz się podzielić swoją historią.

Z miłością,

J X

Oto wiadomość Jayli skierowana do Ocalonych:

Przesyłam miłość do Ocalonych z Polski! Wy, którzy doświadczyliście molestowania seksualnego macie w sobie ogromną siłę. Moje serce i szacunek wędrują właśnie do Was, do każdego z osobna. Życzę Wam, abyście na swojej drodze odnaleźli pełne uzdrowienie.

Dziękujemy Jayli! Inspirujesz nas przerywając milczenie.

Teraz czas na Ciebie, Ocalony. Twoja kolej.

————————————————————

Jayli shared her story on her Facebook Page:

1

Jayli sends her message to our Survivors:

jayli

Thank you, Jayli! You inspire us by breaking the silence.

Dear Survivor, it’s your turn.

Text and translation: Daria Kikola daria.kikola@gmail.com

ocaleni.polska@gmail.com

Skomentuj

