Projekt „Niezniszczalni”

Osoby, które doświadczyły wykorzystywania seksualnego lub przemocy często pozostają w milczeniu przez lata. W Wielkiej Brytanii powstał Projekt Niezniszczalni , który za pomocą fotografii oddaje głos osobom, które doświadczyły wykorzystywania seksualnego, gwałtu, przemocy w rodzinie lub pedofilii. Choć jest to przerażający i bolesny obraz, Ocaleni stają się bohaterami, którzy inspirują innych, aby wyjść z cienia.  Przesyłając swoją wiadomość do świata, Ocaleni cytują oprawców lub wyjawiają słowa, które zawsze pragnęli do nich skierować, lecz nigdy nie otrzymali takiej szansy.

Nie musisz pozostawać sam ze słowami, które nie dają Ci spokoju. Nie musisz przesyłać zdjęcia swojej twarzy, jeśli nie jesteś na to gotowy. Razem z nami użyj narzędzia mediów społecznościowych, aby odzyskać głos i przerwać milczenie. Prześlij nam zdjęcie lub tyłko słowa na ocaleni.polska@gmail.com – Jeśli chcesz dołączyć do międzynarodowego Project Unbreakable, służymy pomocą w tłumaczeniu.

Tylko dla czytelników powyżej 15 roku życia.


1

„Rozwalę ten telefon zanim zdążysz zadzwonić na policję” – mój były chłopak, przyciskając mnie za gardło do ściany.

14

„Ciiii….Tylko sprawdzam co u ciebie”

2

Po wszystkim zapytał mnie czy mi się podobało.

Cały czas się broniłam.

17

„Chcę ci tylko pokazać jak bardzo mi zależy”

3

„No dalej, krzycz, nikt — nikt ci nie pomoże!”

18

„Przecież faceta nie da się zgwałcić” – ktoś, komu się zwierzyłem

5

Trzymając mi nóż na gardle…

„Cicho”

Nikt mnie nigdy nie uciszy.

25

„Myślałem, że nic z „tego” nie zapamiętasz”

6

Nic.

Myślał, że spałam.

26

„Bądź mężczyzną i po prostu to zrób!”

7

„Chcę cię tylko lepiej poznać”

33

„Nie martw się, jesteś chłopcem, więc powinno ci się podobać”

8

„Będziemy to robić dopóki nie przestaniesz płakać”

„Jak trzeba będzie to cię k*** przywiążę”

9

„Uspokój się wreszcie. Zachowujesz się jakbym cię zgwałcił.”

11

Nawet jeśli twierdzisz, że mnie nie zgwałciłeś (choć zrobiłeś to trzy razy),

wybaczam ci. Nie jestem takim śmieciem, jakim kiedyś przez ciebie się czułam.

12

Mówiłam pierwszemu, który mnie zgwałcił, że nie chcę żeby tak wyglądał mój pierwszy raz.

Powiedział tylko: „To się postaraj”

13

„Nie mogę w tobie skończyć… musisz tyle krwawić?”

35

„Jeśli komuś powiesz…zabiję Cię”

